Tips memilih kereta sewa di Sabah

August 02, 2019

Saya tahu memang ramai yang bercuti di Sabah mesti cari kereta sewa kan. Samalah macam kami, percutian kami kali ni kami menggunakan khidmat Daeng Car Rental and Tours termasuk pemandunya sekali. So sangat mudah kalau ada pemandu, taklah penat nak memandu jauh kan. Sebab touchdown ja kawan-kawan dari KL, malam tu juga kami meneruskan perjalanan ke Kundasang. So, bolehlah kawan-kawan berehat dari kepenatan perjalanan di awan biru. 


Tapi kalau nak cari kereta sewa tu kenalah yang bersesuaian dengan muatan korang. Jangan pula sebab nak murah korang main bantai ja pilih kereta.

Dibawah ni ada beberapa tips untuk memilih kereta sewa:

🍁 Cari kenderaan yang bersesuaian dengan muatan

🍁 Dapatkan kereta yang berbaloi dengan tenpat yang korang nak pergi tu

🍁 Jenis kenderaan

🍁 Ada lesen permit sewa kereta  Takut-takut kereta yang diorang buat sewa tu kereta curi. Naya kang.

🍁 Kondisi kereta, sebelum tandatangan surat setuju. Korang kena cek kereta tu, kenal pasti dimana tempat-tempat yang dah sedia rosak, calar atau sebagainya. Takut-takut kalau korang x cek manatau ada rosak ke apa dari penyewa yang lepas, korang pula yang disalahkan dan terpaksa bayar ganti rugi.



Setibanya kawan-kawan dari KL dah ada van yang setia menanti kami di KKIA.


Kami memilih untuk menyewa kereta Toyota Vellfire. Sesuai sangat dengan muatan kami seramai 6 org termasuk baby Aali. Disini korang boleh cek senarai lengkap kereta sewa di Sabah.


Perjalanan dari KK ke Kundasang mengambil masa selama 2 jam dan  penginapan kami disana, telah diatur oleh Daeng Car Rental & tour. Best kan semua dah sedia. Untuk pakej percutian pula boleh KLIK disini  See u next entry bye bye...

Daeng Travel & Tours
Lot 32-2, Blok E, 1st Floor,
Kepayan Perdana Commercial Centre,
88300 Kota Kinabalu,
Sabah

Contact
017-899 4743 (Daeng Tawau)
010-6697102 (Cik Ezza)
010-3927102 (Cik Effa)
+6088-213494 (Office)

You Might Also Like

1 comments