Mari kita ke Tenom, Sabah

August 03, 2019

Hari pertama dan ke-2 dah pergi sebelah Kundasang dan Ranau, Hari ke-3 ni pula kami bersama Daeng Car Rental and Tours meneruskan lagi percutian kami ke destinsi Tenom. Perjalanan yang mengambil masa selama 2 jam dari Bandar Kota Kinabalu.

Kalau pergi sebelah Tenom ni jalan raya dia agak mencabar sedikit sebab kena lalu Banjaran Croker. Tapi permandangan di Banjaran tu sangat cukup mengagumkan. SubahanAllah.


Tempat pertama yang kami lawati adalah Fatt Choi Coffee Cabin. Dari atas ni, korang bolehlah menikmati permandangan Pekan Tenom.






Lepas tu kami ke tfc coffee, disana kami menikmati Kopi Tenom yang terbaik di Sabah. Orang panggil Starbuck Sabah Suka sangat kawan-kawan dari KL ni dengan Kopi Tenom. Siap beli nak bawa balik KL pula tu. Tapi sayangnya saya tak minum kafien.




Lepas tu, kami dibawa ke kilangnya pula. Wahhhh bagus betul Pakej Percutian kali ni. Sampai kilang, kita di bawanya. Di sana kawan-kawan siap buat proses kopi sendiri lagi tau. Hah best kan Pakej Percutian kitaorang ni.





Muzium Antanom, Tenom

Selesai buat kopi sendiri dan borong kopi, kami ke Muzium Antanom. Muzium ni buka setiap hari tau dan masa operasi 9.00 pagi hingga 5.00 petang dan bayaran masuk adalah percuma. Siapa yang suka subjek Sejarah, memang ingatlah kisah Antanom ni.






Kami meneruskan perjalanan ke Tenom Yong Farmstay. Bayaran masuk disana mahal wooo RM28/seorang. Tapi kalau rasa-rasa nak pergi tengok juga, ikut koranglah. Bagi saya is not worthy. Sorry.


Makan di Restoran Rahmat Keningau

Sebelum balik kami singgah makan di Restoran Rahmat, Keningau. Siapa yang tak kenal restoran ni kan, selalu full house sebab makanan sedap!!! Terbaik Daeng Car Rental & Tours ni tau-tau ja tempat makan yang sedap-sedap.



SubahanAllah permandangan petang di Banjaran Croker


Daeng Travel & Tours
Lot 32-2, Blok E, 1st Floor,
Kepayan Perdana Commercial Centre,
88300 Kota Kinabalu,
Sabah

Contact
010-6697102 (Cik Ezza)
010-3927102 (Cik Effa)
+6088-213494 (Office)

You Might Also Like

0 comments