Sunday, May 28, 2017

BISNES KEREPEK DI SABAH

Assalamualaikum

Alhamdulillah hari ni, hari kedua umat Islam menyambut Ramadhan tahun 2017 . Alhamdulillah bertemu lagi kita di Ramadhan bulan yang penuh dengan Keberkatan ini. Disamping kita semua memantapkan lagi amal ibadah kita, mesti ada yang tercari-cari side income kan? Hah inilah masanya untuk sama-sama kita mencari dan berkongsi rezeki dengan orang lain.

KEREPEK PUAN MIMIE TERLARIS DI SABAH

Siapa yang tak kenal dengan pembuat kerepek Puan Mimie di Kota Marudu? Setiap hari beratus-ratus kilo orang tempah dengan beliau. Yang nak makan sendiri pun ada, yang nak jual balik, nak borong pun ada. So, kalau korang nak cari pendapatan dan jual semula pun boleh. Jual makanan ni senang sikit, sebab orang hari-hari nak makan, lagi-lagi perempuan, kerja asyik nak makan saja haha. Berikut adalah senarai kerepek yang dijual oleh Puan Mimie, beserta harga borong sekali;

Kerepek Ubi Pedas - RM1.20 (50gram) – (1KG- RM25) – (+-1/2kg RM13)
Kerepek Ubi Masin – RM1.00 (50gram)
Keropok Pedas – RM1.20 (60gram)
Kuih Lidah Susu – RM2.00 (8biji)
Kerepek Pisang Manis – RM1.10 (50gram)
Kerepek Pisang Masin – RM1.00 ( 50GRAM)

Macamana dengan harga kat atas tu? Murah sangat dah kan, so korang bolehlah bajet-bajet berapa kilo korang nak ambil. Yang penting 25pek keatas dah dapat harga borong tau. Untuk kerepek yang lain, harga kilo nanti boleh berhubung dengan Puan Mimie ya.

SIAPA YANG BOLEH BORONG KEREPEK PUAN MIMIE ?

Hah, kalau korang ada kedai, kantin, koperasi sekolah atau nak borong untuk jual sendiri pun boleh tau. Nak makan sendiri? Boleh sangat, tak kisah pun, saya selalu beli untuk makan sendiri. Beli pula by kilo pula tu haaha... Kalau ada saudara mara yang ada Kantin Sekolah atau Koperasi Sekolah, elok sangatlah jual kerepek ni tau, budak-budak kan suka, cikgu-cikgu pun bolehlah makan kerepek sambil buat kerja.

HUBUNGI PUAN MIMIE DI TALIAN :
012 832 7061














Share:

6 comments:

  1. Nmpk menarik sgt, feveret sy kerepek ubi pedas tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya samala lya, aku pun selalu order ubi pedas tu ja haha sadapppp

      Delete
  2. Tadi macam aku ada komen bah ni. Wakaka. Namun aku send lagi, sebab manatau hilang tu komen kan. Ni pagi ku tgk mcm memanggil ja suruh buka puasa bah ;D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha jgn juga awl buka posa pagi2 ni haha...

      Delete
  3. mcm2 flavour dada =) dan kenapa sa nmpk ni entri tghhari buta. glurrp ! xD

    ReplyDelete
    Replies
    1. bah kah jaga terliur.. raya pun dia ambil tempahan juga ni

      Delete