10 Pulau Tercantik di Sabah

Assalamualaikum bloggers..
Dah makan? Lepas makan mesti rasa mau tidur kan kan :p
Haippp mana boleh tidur hihihihi
Jom cuci mata tengok

TOP 10 ISLAND IN SABAH




PULAU LANKAYAN
SANDAKAN, SABAH



PULAU MANUKAN
KOTA KINABALU, SABAH



PULAU MANTANANI
KOTA BELUD, SABAH



PULAU MATAKING
SEMPORNA, SABAH




PULAU POM POM 
SEMPORNA, SABAH



PULAU KAPALAI
TAWAU, SABAH



PULAU MABUL
SEMPORNA, SABAH



PULAU SIPADAN
SEMPORNA, SABAH



PULAU SAPI
KOTA KINABALU, SABAH



PULAU TIGA
KUALA PENYU, SABAH

Okey banyak lagi pulau-pulau yang cantik di Sabah ni sebenarnya.
Kalau korang pernah pergi sharelah pengalaman hehe
walaupun saya orang Sabah tapi saya hanya pernah pergi Pulau Manukan ja sebab saya takot air hahahha




Comments

  1. ok la tu kita tak pernah lagi pergi mana2 pulau..pulau labuan ada la hihi

    ReplyDelete
  2. cik nor pernah sampai pulai sapi..:)

    ReplyDelete
  3. beautiful island kak...
    teringat macam kondominium di film duyung, hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi duyung tu drg buat pgambaran kat mabul island kan? ye ke? hahaha x igt plak

      Delete
  4. wow semua nya cantik. air pon biru. teringin nak pegii.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jom la p sabah. best dan tak rugi tau hehe. pegi sni nanti jgn lupa bgtau :)

      Delete
  5. Liza mmg org sabah ye?which part of sabah.mind to share cost pg blik ke sana? :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya sy org sabah. sebelah kota kinabalu. cost dr mana kemana tu dear ?

      Delete
  6. memang cantik sekali pulau2 ni,
    negeri tercantik di Malaysia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya cantik kan :)

      Alhamdulillah negeri yg dikelilingi byk pulau hehe

      Delete
  7. 4 kali L ke s abah.. sbb best!! :) salam kenal dear.. done folo

    ReplyDelete
    Replies
    1. waaa dah byk kali la kan.. hehe
      mg sgt best d Sabah
      thnaks dear

      Delete
  8. memang teringin nak jejak kaki ke Sabah ni...manalah tahu ada rezeki sampai sana boleh juma adik Liza yang manis menawan ni dengan Akimnya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe inshaAllah boleh je klu kak ana hehe..
      dtg sni nanti bgtaula ye :)

      Delete
  9. bestnyer tgk air laut tu hijau kebiruan...in shaa Allah saya dan suami akan bawa anak dan kakak2 ipar ke KK Januari nanti...tapi tak tau ke pulau mana yang sesuai. any suggestion? kalau liza sudi nak jumpa kami berkenalan apa salahnya...emel no your number nti mazz call...dmazzanggun@gmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. ermm... biasanya pulau-pulau yang sangat cantik di sebelah-sebelah semporna. Tapi jauh la nak pergi semporna hehe. Kalau dekat KK tu pulau manukan ada, pulau memutik ada yang lain dah lupa da namanya haha. okey Insha Allah boleh juga jumpa-jumpa kalau free kan,.Sat saya email akak ya :)

      Delete
  10. Haluuuuuuuuuu,
    Nak tanya boleh tak?

    ReplyDelete
  11. Ermmmm,
    Ada tak kereta charter murah hantar dari kk ke hotel mount kinabalu herritage n spa? Tolong email kat saye.......frankiekuwa@gmail.com.......tq

    ReplyDelete
  12. Next month nak g sabah tp masih memilih2 pulau mana boleh bg cadangan? Atau pun email sy azrai606@gmail.com

    ReplyDelete
  13. Saya pun org Sabah gak tapi lama sudah nda balik..kali neh mau balik then mau g pulau laa.. rugi jadi org Sabah kalau nda pergi pulau dia kan..so top 1 yg wajib pergi pulau apa ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aiseh ko ni ar..mcm lupa asal usul sdh tu kan hahaha..nda apa bah. saya ni pun nda pasti top 1 pulau di Sabah ni sebab semua cantik-cantik bah kan. tapi saya rasa mabul paling cantik. cuma jauhlah d semporna ehhe

      Delete
  14. aslkm w.. sy nk tny.. semporna jauh ye? klu d kk bynk ke pulau best2? sbb dlm gmbr ni mcm byk pulau2 d semporna.. klu bole bila dh g sane nk pegi sbyk mgkin pulau.. so nk cari destinasi yg byk pulau.. pls help me.. xthu lgsg psl sabah ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Walaikumusalam awk :) kalau dr kk ke semporna ambil masa dalam 10 jam. Kalau kk mg banyak juga pulau. 15 minit je dari kk :)

      Delete
  15. i suggest jgn pegi pulau area semporna dulu la..mcm tgh kecoh jer sekarang..takut la pulak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya better jgn pegi dlu area semporna. mcm2 ancaman skg ni

      Delete
  16. saya Suryono 35 tahun dari surabaya,Saya mau mengucapkan terima kasih yg tidak terhingga, serta penghargaan & rasa kagum yg setinggi-tingginya kepada ki Jagad saya seorang kontraktor yang terbelit masalah hutang piutang ratusan juta, parahnya lagi, sisa uang juga sudah ludes kalah bermain saham,sudah lama saya mengetahui blog ini,juga sudah lama mendengar nama besar beliau, tapi saya termasuk orang yg tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yg mau menipu.tetapi kemarin waktu pengeluaran 1817, saya benar-benar sulit percaya, angka yg diberi Aki tunggal 1817 ternyata betul-betul tembus,awalnya saya coba-c0ba menelpon Aki,saya bilang saya sedang terbelit masalah hutang hampir 200 juta, jika dalam minggu ini tidak dilunasi,maka saya akan dilaporkan kepihak berwajib,Aki bilang,kalo saya mau, si Aki ada angka anunaki hasil ritual ghoib 4d tunggal,tapi syaratnya harus ditebus dengan mahar 20 juta, karena cuma ini jalan satu-satunya untuk mendapatkan uang secara cepat, maka setengah kurang yakin saya usaha cari pinjaman hutang kesana kemari, dapat pinjaman 21 juta, langsung saya transper kerekening Aki, besoknya saya di beri angka tunggal 1817, mulanya saya tdk percaya,mana mungkin angka ini keluar,setengah putus asa saya pasangin kali 200 lembar di 2 tempat bandar berbeda,dengan perasaan cemas dan hati dag dig dug saya menunggu pengeluaran sore harinya, badan saya lemas & hampir pingsan,…ternyata meledak….!!! seumur hidup baru kali ini saya mendapat BLT 500 jt, uang ini bisa buat melunasi hutang, sisanya bisa buat buka usaha baru, sekali lagi terima kasih banyak Aki, seumur hidup saya tidak akan melupakan kebaikan Aki. Demikian kisah nyata dari saya tanpa rekayasa,hanya ingin berbagi pengalaman dengan teman-teman senasib. salam kompak selalu..!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

CAFE ALIF SATAR DISABAH

Cara Ambil Duit Tabung Haji Melalui Akaun Maybank

IMPIAN PERCUTIAN DI HARD ROCK HOTEL PENANG